Rakasteltuani ensimmäisen kerran toisen miehen kanssa ajatukseni myllersivät melkoisesti. Olinhan tehnyt nyt sen, pettänyt miestäni. Tämä ei ollut suunniteltua, ei tosiaan. En ollut haaveillut tästä toisesta tai suunnitellut, että joskus minä sitten teen näin. Myönnetään, että punaviinillä ja hieman pieleen menneillä iltasuunnitelmilla oli osuutensa asiaan, mutta en minä sentään niin humalassa ollut ettenkö olisi tiennyt mitä teen. Alkoholi saa minut vapautumaan ja testosteronitasoni nousemaan, joten jotain "apua" siitä ehkä oli. Toinen mies oli minulle tuttu jo vuosien takaa ja ollessani alle kaksikymppinen hän oli suudellut minua kerran. Ei siitä sen enempää seurannut mutta nyt kyseisenä iltana me molemmat muistimme tuon asian.

Ensimmäisen kerran jälkeen tapasin miehen viikon päästä isossa kaveriporukassa. Vei aikaa, että sain hänet erilleen ja puhuttua asiani. Sanoin, että minä en kadu sitä mitä tapahtui, paitsi yhtä asiaa. Mitä, hän ihmetteli, et saa katua mitään, ei se kannata. Minä kadun sitä etten lauennut kanssasi, minä sanoin. En muuta.

Siitä tämä tarina sitten jatkui. Yhdenillanjuttu, joka ei jäänyt yhteen iltaan. Alkuun ne kerrat olivat satunnaisia tilanteiden hyväksikäyttöjä, ja edelleen ikäänkuin yhdenillanjuttujen tasoa. Emme soitelleet toisillemme muulloin vaan tapasimme silloin jos satuimme samoihin tilaisuuksiin.

Tätä kesti kesän. Syksyllä tapasimme kylpylässä. Ensimmäistä kertaa vietimme suunnitellusti aikaa yhdessä ja tapasimme ilman kaveriporukkaa. Tämä kerta oli omalla tavallaan todella jännittävä. Muistan ensiksi paikalle ehtineenä katselleeni hotellihuoneen ikkunasta pihan poikki kulkevaa miestä. Hän näytti niin komealta ja jotenkin vieraalta. Tyylikkäältä. Löysin hänestä sen hauskan kaverin ja hellän rakastajan lisäksi myös erittäin huomavaisen ja kohteliaan miehen, joka sai minut nauttimaan olostani. Olin koukussa.