Ärsyynnyin aiemmin  toisen käyttämästä ilmaisusta : "ettei tule tilanteita..." Siis ettemme käyttäydy niin, että joudumme hankaliin tai paljastaviin tilanteisiin muiden nähden. Nyt olen omaksunut tuon "tilanteita" ilmaisun ja koitan vältellä niitä. Tässä kuitenkin yksi - läheltä piti:

Mieheni oli ystävänsä luona yötä, toinen oli siellä myös ja muitakin kavereita. Minä menin hakemaan miestä aamupäivällä. Tulin sisään kirkkaasta auringonpaisteesta hämärään keittiöön. Vastavalo häikäisi ikkunasta ja porukka istui pöydän ääressä. Lähimpänä ovea istui selin kaksi miestä, tummat hiukset ja mustat paidat, samanlainen ruumiinrakenne. Mieheni ja toinen. Minä tervehdin porukkaa ja olin laskemassa kättä lähimmän miehen olalle, sillä katsoin sen olevan mieheni. Onneksi tervehdyksen kuultuaan toinen miehistä käänsi päänsä ja hymyili - minun mieheni. Ja minä olin viittä vaille laskea käteni toisen olalle, koska olin katsonut, että tämä on minun. Siinä porukassa en tiedä olisiko tuota erehdystä voinut kuitata naurulla, hupsis, erehdyin miehestä...