Luettuani omaa tekstiäni ja muiden kommentteja päätin puhua miehelle. Viritin keskustelua siitä mitä me haluamme, millaista seksiä haluamme, mistä mies pitää, miten minä voisin viehättää miestä nykyistä enemmän. Puhuin siitä, mitä haluaisin itse ja siitä, että en uskalla kertoa kaikkea miehelle. Mies ihmetteli, että miksi ? Kerroin syyksi sen, että mielestäni minun pitäisi olla jotenkin "häveliäämpi" kuin olen, miehen pitäisi lukea ajatuksiani ja viedä minut mukanaan. Myönsin toki sen, että eihän ajatuksiani voi lukea, varsinkin kun ne ovat sellaisia etten osaa niitä aina itsekään pukea sanoiksi. Mies ei kysellyt. Kuinka hedelmällinen tilanne olisikaan ollut nyt kysellä, että mitä sitten haluat ja puhua siitä, mitä mies luulee minun haluavan.

Minulle selvisi miksi mies ei pidä pitkästä kiihottamisesta, miksi hänellä on kiire päästä itse asiaan. Kumma ettei mies ole voinut tätä asiaa kertoa aikaisemmin vaikka olenhan minä sen vaistonnut. Mies lähinnä kuunteli puhettani, vastaili toki, mutta ei osannut lähteä itse kyselemään tai kommentoimaan. Piti kertomastani, mutta juuri kun kuvittelin, että tästä voisi tulla avointa keskustelua, niin mies sanoi, että pitäisi varmaan alkaa nukkumaan kun on työpäivä huomenna !

Juuri näin. Kello oli tuskin yhtätoista illalla. Kerroin miehelle, että tuo valitettavasti loukkaa minua, sillä tämä aihe oli minulle tärkeä, eikö sinulle ? Oli, oli kuulemma, mutta ei nyt vaan jaksa kun väsyttää, on raukea ja hyvä olo rakastelun jälkeen. Hyvää yötä.