Palaan takaisin miehen luo.

Toisen kanssa asiat on puhuttu. Paluu muuttaa monta asiaa. Vaikka palaan vanhaan niin olen uuden edessä.

Kipeää tekee se, että en voi olla Toisen kanssa. Se sattuu, oikeasti. Mutta tätä asiaa on niin paljon pyöritetty ja moneen suuntaan. Toisen ja minun välit eivät ole viilenneet tai muuttuneet huonompaan, päinvastoin. Kumpikaan meistä ei tahtoisi lopettaa tätä, mutta kumpikin koittaa ajatella järjellä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan?

Miehen ja minun välit ovat nyt paremmat kuin vähään aikaan. Perhe menköön etusijalle nyt. Toivon itse pystyväni seisomaan tämän päätöksen takana. Ja aion yrittää.

Surutyöni teen nyt salassa, kuten olen salassa tehnyt muutakin. Toinen tekee omaansa. Ystävyys ei mihinkään katkea, eikä toistemme merkitys. Tulee olemaan vaikeaa nähdä jatkossakin aika usein, ja jättää juttu siihen. Toivon Toisen olevan vahva silloin kun minä en ole.