Minulla on tarkoitus lähteä pienelle reissulle lasten kanssa. Miehellä ei ole lomaa. Toinen odotti kovasti, että pääsisin hänen kanssaan kahdestaan johonkin, mutta ei se nyt lomalla onnistu.

Mutta; aion tavata toisen lasten kanssa ja mennä käymään eräässä matkailukohteessa. Lapset eivät ihmettele sitä, että toinen tulee mukaan mutta kuinka selitän sen miehelle? Toinen asuu aika lähellä siellä minne olemme menossa, joten ehkäpä voin sanoa, että soittelimme ja toinen päätti tulla myös käymään kyseisessä paikassa?

Hullua, sillä jos meillä ei olisi tätä suhdetta niin miettisinkö asiaa näin monimutkaisesti? Jos olisimme "vain" ystäviä niin voisin kuvitella että siltikin toinen oikeasti saattaisi lähteä minun ja lasten seuraksi eikä siinä mitään. Mutta nyt ajattelen näin koska tiedän miehen uskovan, että minulla on tunteita toista kohtaan. Niin juuri, mies on tämän myöntänyt ystävällemme. Hän ei usko, että minulla ja toisella on mitään keskenään (tai siis hän ei uskalla epäillä sitä ääneen), mutta hän ajattelee että minä saatan olla ihastunut toiseen. Kyllä mies sen on nähnyt kuinka hyvin toinen ja minä tulemme toimeen ja kuinka meillä on myös hauskaa yhdessä. Ja mies tietää, että minä merkitsen toiselle ystävänä paljon ja minä olen sanonut että toinen on hyvä ystäväni.

Joten kun näette kaksi toistensa seurassa viihtyvää aikuista ja pari lasta juoksentelemassa huomenna eräässä tunnetussa matkailukohteessa, niin siellähän me olemme. Ja näytämme varmaan ihan perheeltä, vaikka se ei ole tämän leikin tarkoitus.