... olen kiukkuinen itselleni tästä tilanteesta. Pahin ikävän aalto on jo mennyt ohi ja huomaan siis olevani kiukkuinen itselleni. Ei toinen voi antaa minulle sellaista suhdetta, että olisin tyytyväinen ja onnellinen. En edes halua hänen kanssaan muuta kuin tämän suhteen, sillä ei tällä alulla mitään pysyvää voisi rakentaa.

Miehen kanssa on tosiaan huono vaihe nyt. Mies menee kavereidensa kanssa tämän viikonlopun, kostaa varmaan minulle poissaoloni. Tai paskat, onhan tuo ennenkin tällaista tehnyt, ryyppää viikonloput ja minä joustan sitten omista menoistani. Sovin paljon aiemmin omat menoni, ja mies päättää sanoa illalla kello kahdeksan, että hetki menee, tulen kohta kotiin. Ja tulee kello kolme yöllä aivan kaatokännissä. Siinä minä sitten katselen häntä ja mietin, että miksi siis olenkaan tuon muukalaisen kanssa ?

En syytä miestäni siitä, että hänen tekemistensä takia olen toisen kanssa. Mutta nyt kun olen toisen kanssa, niin vertailenhan minä.  Ei elämä ruusuilla tanssimista olisi toisenkaan kanssa pitemmän päälle, mutta juuri nyt se on parempaa kuin arkeni.  Tosin ei mikään valheelle pohjautuva voi muodostaa hyvää perustaa pysyvälle suhteelle, niin naiivi en sentään ole, että sellaista kuvittelisin. Toinen ja minä olemme monessa asiassa samalla aaltopituudella, ymmärrämme toisiamme hyvin, mutta olemme myös joskus liian samanlaisia. Jos meillä olisi riitoja niin voin kuvitella niiden olevan helposti syttyviä ja aivan mitättömistä asioista. Siinä luonteemme ovat liian samanlaisia.

Yhä enemmän huomaan ajattelevani sitä, että tämä tilanne on muuttumassa liian hankalaksi. Paljastuminen alkaa pelottaa minua ja toista enemmän nyt kun suhteemme on näin pitkällä. Sanomisten punnitseminen on entistä tärkeämpää seurassa. Tästä syntyy jännitteitä välillemme. Toinen jopa epäili, että onko minusta siihen, että osaan olla hänen seurassaan kuin ei mitään ? Kiitos luottamuksesta.

Nyt pidän viikon hiljaiseloa toiseen päin. En soita. Näemme kuitenkin perjantaina. Ja minä olen kuin ei mitään. Pystynhän siihen. Miksen pysty tekemään sitä päätöstä, että lopetetaan tämä sitten, ettei tarvitse vaivata päätään tuollaisilla asioilla. Per**le