En mielelläni puhu toiselle suhteestani mieheen. Toinen kyllä kyselee jos hän kuulee äänestäni, että kaikki ei ole nyt hyvin eikä hän anna minun väistellä aihetta. Silloin tulee puhuttua siitä mikä tökkii miehen kanssa. Mutta seksin toimivuudesta/toimimattomuudesta miehen kanssa en halua puhua toiselle.

En tiedä onko toinen mustasukkainen siitä, että minulla on seksiä miehen kanssa. Olen joskus sanonut, että en tosiaan halua harrastaa miehen kanssa mitään sellaisena viikonloppuna kun toinen on meillä. Tai kun palaan toisen luota reissusta ja mies odottaa kotona ja haluaa.... minä en haluaisi mutta toisaalta silloin mies voisi ihmetellä. Toinen kehotti toimimaan niin kuin yleensäkin, ettei mies ihmettele. Se on muuten vaikeaa. Joskus epätoivoisella hetkellä, jännityksen laukeamisen jälkeen (reissu siis sujui paljastumatta) ja ikävästä toista kohtaan ja pahoittelusta miestä kohtaan olen ollut innokkaasti mukana miehen haluissa. Mutta niin kovin vääristä syistä.

Yhden kerran toinen tiesi miehen ja minun harrastavan seksiä niin että toinen oli meillä. Olimme silloin saaressa viettämässä kesäpäivää. Ruuan jälkeen lähdin yksin toiselle puolelle saarta, sellaiseen suojaisaan kalliopoukamaan makaamaan. Mies oli sanonut toiselle vähän myöhemmin, että hän lähtee myös katsomaan minne minä menin. Lähes silmää iskien, tyyliin että ymmärräthän, menen katsomaan mitä se vaimo tekee... Siinä oli sellainen veteen rajoittuva kallion kolo, jossa pystyi makaamaan niin, että vesi osui varpaisiin. Olin joskus kuvitellut mitä tekisin toisen kanssa siinä, mutta paikalle tulikin mies. Hyvin halukkaana. Siinä oli sitten ns. pikapano. En vaan voinut kieltäytyä.

Kysyin mieheltä, että eihän toinen ole tulossa hänen peräänsä tänne kävelemään. Ei kuulemma, kyllä kuulemma toinen oli ymmärtänyt miksi mies perääni lähti. Auts. Minua nolotti. Kövelin takaisin saaren toiselle rannalle. Kävelin eri reittiä kuin mennessäni, palasin rannan toisesta päästä kuin olin lähtenyt ja toinen oli kahlailemassa juuri siinä päässä rantaa silloin. Minä katselin veteen. Hävetti. En voinut olla varma tiesikö toinen, mitä olimme tehneet mutta uskoin miehen vihjanneen siihen suuntaan riittävän selvästi. Toinen otti asian puheeksi joskus paljon myöhemmin ja muussa yhteydessä, sanoi, että sinä olet saanut seksiä ulkona silloin saaressa.

Suhteemme lähtökohta on ollut tietenkin se, että minulla on mies eli minulla on seksiä myös jonkun muun kuin toisen kanssa. Itse en voinut olla alkuun varma siitä, että olenko toiselle ainoa, ja onko sillä merkitystä. Ei hänkään ole minulle ainoa. Nyt olen aika varma asiasta, sillä toinen ei ole sitä tyyppiä joka pitää useampaa naista kerralla. Sitten kun se joku oikea löytyy, minä jään. Toinen sanoi tuon saarijutun sillä äänensävyllä, että minä olisin halunnut kieltää kaiken, että ei meillä mitään ollut...Toinen ei ikinäpäivänä myöntäisi, että hän on mustasukkainen minusta, mutta... järjellä ajetellen hän sanoo, että minulla pitää olla miehen kanssa samoja juttuja kuin ennenkin, mutta tiedän hänen olevan tyytyväinen itseensä niillä kerroilla kun sanon nauttivani hänen kanssaan enemmän kuin ikinä kenenkään muun kanssa. Kun laukean ratsastaessani hänellä, ja hän tietää, etten ole koskaan lauennut miehen kanssa pelkästään yhdynnästä.

Kun olemme molemmat tyydytettyjä, makaamme toisiamme silitellen ja nautimme läheisyydestä, ihon kosketuksesta ihoa vasten. Kun toinen painautuu kainalooni ja pyytää silittämään itseään ja kun minä en haluaisi päästää irti hänestä. Kun sitten on pakko lähteä ja hyvästellä, ja minun on pakko nähdä kuinka toinen pystyttää suojakilven ympärilleen, niin silloin luulen, että jollain lailla hän on mustasukkainen. Jos ei vaan minusta niin niistä hetkistä joita vaille hän jää, joita minä voin antaa ja joita mies ei halua.