S kysyi kommentissaan, että miten juhlat menivät, ja tapaaminen Toisen kanssa.

Juhlat jäivät välistä koska mies otti kunnon kännit jo ennen niitä. Syytä selviteltiin viikonloppu ja muutama naapurikin kommentoi miehelle. Lieneekö ymmärsi hävetä, jollain lailla varmaan ainakin, mutta minulle tuo oli ikävä paikka. Nyt tulee miehen logiikkaa: Mies otti viinaa jo etukäteen koska ajatteli, ettei juhliin kannattaisi edes lähteä koska meille saattaa tulla siellä riitaa. Mistä, kysyin minä. No hänen juomisesta, sanoi mies. Niinpä, miten minä en tuota tajunnutkaan, että on loogista juoda jo etukäteen känniin itsensä ettei tarvitse lähteä juhliin, jossa saattaisi tulla sanomista juomisesta? Vai olisiko ollut olemassa sellaista vaihtoehtoa, että ei olisi juonut ollenkaan, edes juhlissa? Tai olisi ottanut vaan juhlissa, kun siellä oli tarjolla lähinnä olutta ja siideriä, ei viinaa. Jospa ei olisi tullut sanomista... Ihme kyllä asiaa puitiin jälkeenpäin kuitenkin aika hyvässä hengessä.

Toisen olen tavannut hänen lomansa aikana muutaman kerran. Ohimennen ja muiden seurassa. Meillä hän ei ole käynyt emmekä ole perheenä tavanneet häntä kertaakaan. Niistä muutamasta kerrasta mies on kuitenkin maininnut minulle, en saisi nähdä Toista lainkaan. Yhden kerran olimme kahden ja kävimme syömässä. Ei enempää. Yhden kerran olemme tavanneet autossa, kummankin matkan puolivälissä ja ihan vaan halanneet ja pitäneet toisistamme kiinni, ikävä on. Seksiä ei ole ollut kuin puheissa, ikävä on sitäkin, mutta nyt näin.