Minulla on nyt joku vaihe, että saan miehen kanssa aikaiseksi suukovun tai lähes riidan melkein aina kun juttelemme puhelimessa. Milloin kommentoin siihen kun mies aamulla vastaa puhelimeen "Niin?" eikä huomenta, ja mainitsen tästä ja mies "suuttuu" minulle. Kaipa joku kallonkutistaja osaisi analysoida tätä vaihetta, minulla se on joku kiukkuvaihe. Odottaisin mieheltä jotain, mutta toisaalta en suuresti kaipaa häntä ja ärsyynnyn helposti. Koitan olla näyttämättä sitä, tai viemättä asioita riidan asteelle, mutta silti sananvaihto on rasittavaa. Mies suutahtaa yhtä helposti kuin minä, ja normaalisti se ei ole hänen tapaistaan. Kai meillä molemmilla on joku vaihe? En jaksaisi tällaista. Puhumme kuitenkin päivittäin puhelimessa, useammankin kerran joinain päivinä. Osin pakollisia ja lapsiin liittyviä asioita, mutta myös muutakin. Olemme nähneetkin melkein päivittäin, mutta tapaamiset on olleet lyhyitä. Vapaapäivinäni emme näe.

Toisinaan tuntuu siltä, että sama olisi hakea eroa tähän samaan syssyyn. Emme ole puhuneet tulevaisuudesta tai siitä aiommeko vielä yrittää yhdessä ja mitä se vaatisi. Aika ei ole kypsä sellaiselle, tai minä en ainakaan ole. Minun se aloite keskustelulle olisi kuitenkin tehtävä. Toisaalta en jaksa alkaa myöskään puimaan lopullista eron hakemista vielä nyt, tätä tilannetta kun on eletty niin vähän aikaa vasta. Kai minä voin katsella tilannetta vielä eteenpäin?