Viime viikonloppu oli pohjanoteeraus. Miehen salainen naisystävä paljastui minulle vahingossa, ja en toki voinut jättää asiaa sikseen vaan selvitin sen. Jopa puhuin tuon naisen kanssa puhelimessa.

" Hei, täällä on XX, sanooko nimeni sinulle mitään?"
" Hei vaan, ei kyllä sano mitään.."
" No entäs X (miehen nimi)?"
" Joo, kyllä se sanoo...joo..?"
" Niin, mä olen sen vaimo, ja voitasko me hieman jutella?"

Puhelimen toisessa päässä oli aivan hiljaista. Sitten tuli hiukan epäuskoisella/närkästyneellä äänensävyllä:
"Ai miks ?"
" No ihan siks kun olen kuullut juttuja sinusta ja miehestäni, ja että haluaisitko sinä sanoa jotain niihin?"

Nainen oli töissä ja lupasi soittaa takaisin. Siinä meni jokunen tunti, jossa välissä hän otti yhteyttä mieheeni viestillä. Mitähän on siinä viestissä mahtanutkaan lukea! Me selvitimme asian, kerroin hänelle selvittäväni tätä vain itseni takia, ettei tarvitse kavereiden vihjailla enää, että tiedätkö... Nyt tiedän. Nainen sanoi mieheni olleen aktiivisempi osapuoli, mutta että heillä ei ole mitään, mies viestittelee kyllä ja nainen on vastaillut niihin, paitsi ei viime aikoina enää. Nyt nainen kertoi laittaneensa sellaisen viestin, että homman pitäisi olla loppu. Naista ei mieheni kiinnosta, hänellä on oma mies ja oma elämä.

Mies sanoi ettei hänellä mitään naista ole. Vasta kun sanoin nimen ja osoitteen ja työpaikan, mies myönsi. Mutta että he ovat vain ystäviä. Salassa piti juttu kuitenkin pitää ja kieltää... Mies sanoi naisen olleen kiinnostunut hänestä. Kerroin molemmille osapuolille, että minun puolestani teillä on vapaat kädet olla yhdessä tai olla olematta, halusin vain selvittää tämän itselleni. Molemmat sanoivat, että heillä ei ole ollut mitään suhdetta keskenään, ja toisaalta missäs välissä mies oli sellaiseen ehtinytkään, ellei joskus päivisin tapailisi....?

Uskonko vai en? Tiedänhän minä miten homma menee. Oikein syvällä kokemuksella tiedänhän minä mitä pitää sanoa. Jännää silti, että uskon miehen sanaan että heillä ei ole ollut seksiä keskenään. Mies suuttui minulle kun olin selvittänyt asian ja tuntui suuttuvan erityisesti siitä kun sanoin, että anna mennä vaan, en minä sinua estele tai saa kohtausta jos tapailet jotain toista. Sovitaan sitten pelisäännöistä jatkossa ja nämä jutut voi tehdä avoimesti. Etenkin jos ollaan vaan ystäviä. Mutta älä itke enää minun perääni jos sinulla on muita jo kiikarissa.

Mies arvatenkin joi koko viikonlopun.