Vietimme mukavaa lomailupäivää vesillä. Toisen veneellä, toinen ja meidän perhe yhdessä. Miehen käytös oli taas jotain sellaista, että ota siitä nyt sitten selvää...

Mies sanoo olevansa mustasukkainen ja kommentoi päissään minusta ja toisesta. Selvinpäin sanoo, että ei usko meillä olevan mitään ja kyllä minä voin olla toisen seurassa kunhan mies tietää missä olemme. Eli nyt haimme veneen toisesta satamasta. Mies vei autolla minut ja lapset ja toisen veneelle ja sanoi itse käyvänsä yhdellä kaverilla, me hakisimme míehen sitten eri satamasta, jonne vene tulisi jäämään seuraavaa kertaa varten. Toinen koitti ehdottaa, että mennään kahdella autolla ja jätetään toinen lähtösatamaan ja toinen päätesatamaan, näin voidaan veneillä heti koko porukalla yhdessä ja sitten hakea toinen auto myöhemmin pois. Ei mies suostunut, miehen mielestä oli järkevämpää mennä yhdellä autolla ja hän sitten odottaa meitä toisessa satamassa, josta kyllä oli tarkoitus sitten lähteä koko porukalla vielä jatkamaan veneilyä. Kuitenkin se ensimmäinen reitti näiden kahden sataman välillä veisi meiltä veneellä aikaa liki tunnin ja olisi maisemiltaan aivan mahtava reitti, mutta ei mies siitä välittänyt.

Joten me veneilimme toisen ja lasten kanssa ensimmäisen reitin. Mies tuli toiseen satamaan ja siitä sitten lähdimme porukalla koko päiväksi vesille. Mies otti olutta, oli kaverilla ottanut odotellessa vähän väkevämpääkin eli oli mukavassa nousussa. Halaili minua ja halusi pitää sylissä. Silitteli takapuoltani ja halusi suudella. Kiusallista, veneessä jossa toinen istui ihan vieressä.

Grillailimme ruuat upealla saarella. Miestä väsytti ja hän torkkui pyyhkeen päällä. Toinen keräili kiviä lasten kanssa ja minä liityin siihen porukkaan. Siellä me kahlailimme ja vertailimme aarteita ja mies torkkui toisaalla rannalla. Jotain vikaa tässä kuviossa?

Matka jatkui ja pakkasimme rannalta tavaroita. Minä ja toinen pakkailimme. Mies tuli veneeseen kun kaikki tavarat oli kasassa. Veneilimme vielä muutaman tunnin ja poikkesimme jäätelöillä yhdessä satamassa. Mies joi olutta, me muut otimme jäätelöä. Mies oli ihan hyvällä tuulella eikä niin humalassa, että esim. lapset olisivat huomanneet, kunhan oli pienessä nousussa, käyttäytyi normaalisti.

Reissu loppui ja palasimme satamaan. Mies auttoi toista kiinnittämään veneen ja lähti lasten kanssa rantaan. Meillä oli aika tavalla tavaraa mukana, kylmälaukkua, kasseja, grilli, kaasupullo jne. Vein laiturille muutamia tavaroita ja toinen odotti että mies ottaisi vastaan veneestä painavampia tavaroita kun hän ne ojentaa. Vene oli kiinnitetty keulasta ja perästä eli tavarat piti veidä etukantta pitkin, ei vain nostaa kätevästi veneen viereltä laiturille. Miestä ei kuitenkaan näkynyt, oli jäänyt juttelemaan rantaan jonkun tutun kanssa. Minä sitten kannoin ja otin vastaan tavarat. Iso kaasupullo oli sellainen, että sen nosto ei ollut ihan helppo juttu... toinen ei olisi antanut minun edes nostaa sitä. Mies on iso ja riski, minä olen pieni ja hoikka mutta kun ei sitä isoa miestä apuun näkynyt niin en edes viitsinyt huudella. Luulisi itsekin tajuavan että onhan ne tavarat poiskin tuotava, kuten aina ennenkin.

Mies toimii itse asiassa usein näin toisen ja minun kanssa. Ihan kuin minä ja toinen olisimme se pari ja mies meidän kaveri. Me toisen kanssa laitoimme yhdessä veneen lukkoon ja suojapressun takaosan päälle. Me kannoimme myös kotona tavarat autosta ja suunnittelimme että syödään vielä iltaruokaa. Mies sanoi poikkeavansa äkkiä naapurissa jonkun asian takia ja minä sanoin, että tässä ruuassa ei mene kauan, olisi kiva kun auttaisit kuitenkin etkä vain tulisi pöytään. Sopivasti mies oli poissa silti sen ajan että soitin jo ja sanoin, että toinen ja minä ja lapset alamme ihan juuri syömään. Mies tuli muutamassa minuutissa - valmiiseen pöytään.

Minä en tiedä jättäisinkö vastaavassa tilanteessa miestä toisen naisen kanssa tekemään juttuja yhdessä, etenkään jos epäilisin jotain. Luulen, että muutamat ystävät ovat huomanneet sen kuinka mies "jättää" minut tekemään juttuja toisen kanssa, ollen toki tietoinen siitä missä me olemme jne. mutta onhan se outoa. Toisaalta mies sitten on mustasukkainen eli en voi ajatella tilannetta siten, että uskoisin miehen antavan minulle vapauden olla toisen kanssa ja hän vain katselisi päältä. Ei missään nimessä. Tilanne on toisellekin selvästi jännä sillä toinen ei miehen läsnäollessa käyttäydy koskaan yhtään siten, että hän näyttäisi olevan kiinnostunut minusta. Miehen jotkut muut kaverit flirttaavat kyllä kanssani, mutta juuri siten leikinomaisesti niin kuin miehillä on toisinaan tapana. Ja minä vastailen samalla mitalla eikä mies näistä pahastu, heittää toki kommenttia mukaan, mutta positiivisesti. Toisen kanssa tätä julkiflirttailua ei ole. Ystävyyssuhteemme kyllä näkyy, ja se yhdessä tekemisen helppous. Onkohan mies vain niin tottunut siihen ettei hän tajua itse kuinka asetelmamme heittää häränpyllyä? Minä jotenkin odottaisin mieheltä hiukan sitä otetta, että tämä on minun naiseni, sillä ollessamme kahden mies kyllä myöntää mustasukkaisuutensa ja sen, että haluaa minun olevan hänen. Toisen ja minun suhteen alussa minä oikein pyysin mieheltä, että jos olemme jossain niin näytä, että minä olen sinun, ts. älä anna minulle mahdollisuutta etsiä muuta seuraa jos haluat minun olevan sinun... no, mies iskeytyi kaveriseuraan ja joi joten minä sain joko pyöriä siinä mukana kuuntelemassa miesten juttuja tai keksiä muuta tekemistä. Vaikka tanssimista toisen kanssa.

Nyt en toisen läsnäollessa edes halua mieheltä mitään julkisuuteloita. Enkä aina edes yksityisestikään.