Ennen kuin varjojen ahneet suut, nuo ajan kätköissä vaanivat,
ehtivät avautua haluamme suuremmiksi,
niin kauan kuin vielä kieltäydymme tunnustamasta tappion matematikkaa:

Leiki minun kanssani, leiki
näitä luvattomia leikkejä,
näitä lupaa kysymättömiä

Vie minut kaikkialle minne on kiellettyä mennä,
jyrkänteille, huipuille, sinne mistä pudotaan syvälle

Vie syvyyksiin joista kukaan ei koskaan ole palannut
koska niiden ihanuus on empiville saavuttamaton

Leiki minun kanssani
luvattomia leikkejä,
ole viaton ja
suloisen vaarallinen,
näytä minulle
miten vähän voi vaistoja
määrätä

Sido minun silmäni, käteni
vie minut sokean pisteen sisälle
missä olen Saatanaa ja Häpeää pelkäämätön
ja missä empimättä valmis repimään jumalten
ja valtiaiden käsistä sen minkä ne kuvittelivat
omistavansa

Leiki minun kanssani
varjojen suista piittaamatta,
leiki luvattomia leikkejä,
juota verta
ja opeta kuuntelemaan
mitä sillä on sanottavana
hänelle joka pelkää aikaa,
sen holtitonta laukkaa

Minä olen syntynyt leikkimään,
luvatta minä olen tänne tullut
Minä olen leikkituulella nyt
ja aina, lupaa kysymättä,
koko tässä elämässä
joka on kielletty meiltä

( Tommy Tabermann: Suutele minulle siivet )