Seuravaava tapaamisemme toisen kanssa on suunniteltu alustavasti. Toinenhan olisi halunnut tavata vappuna, mutta se ei käynyt minulle. Nyt minulla on ollut niin tiivistä töissä, että emme ehdi tapaamaan ennen kesäkuuta. Tässä tulee väliä puolitoista kuukautta edellisestä tapaamisesta.

Olemme nähneet kerran tässä välissä, ystäväporukassa. Seuraava kerta olisi edessä nyt viikonloppuna, mutta toisen aikatauluongelmat taitavat estää sen. Toinen haluaisi tulla, ja minä haluaisin tavata toisen, mutta kuten vappunakin, helpompaahan se olisi jos emme tapaisi. Sitä joutuu taas puntaroimaan sanojaan. Toisaalta on äärimmäisen kutkuttavaa onnistua vaihtamaan jokunen vihjaileva katse ja esittää julkisesti joku kysymys, jolla on tietty merkityksensä minulle ja toiselle. Minä olen yleensä ollut rohkeampi tässä lajissa, mutta nyt en uskalla ottaa riskejä samaan malliin kuin ennen. Toinen taas on alkanut harrastaa tätä. Kysymykset tai keskustelun aiheet ovat tavallisia, mutta toisen katse porautuu minuun. Mehän olemme puhuneet näistä ennenkin ja toinen saattaa viattomasti kysyä minun mielipidettäni, jonka hän varsin hyvin jo tietää. Aika riskaabelia.

Olen huomannut, että pystyn hillitsemään itseni hyvin kaveriporukassa, jossa olemme toisen kanssa. Joudun toki miettimään sanojani välillä, mutta en tunne tarvetta olla koko ajan toisen juttusissa. Viime kesänä olin liikaakin toisen lähellä ja hakeuduin hänen seuraansa. Nyt tiedän sen olevan liian paljastavaa, ja toisaalta olen paljon varmempi itsestäni. Toinen on kiinnostunut minusta, ihan varmasti. Me tiedämme tapaavamme myös kahden kesken kunhan sille löytyy aikaa. Emme ota riskejä salaisista kosketuksista tai suudelmista kulman takana, sillä tiedämme kumpikin pikaisesti luoduista katseista, että nyt toinen ajattelee minua erityisesti. Olemme puhuneetkin tästä asiasta. Jos minä olen hame päällä lämpimänä päivänä, niin toinen tietää, että minulla ei ole alusvaatteita hameen alla. Minä luen toisen katseesta ja hymystä sen tietoisuuden. Se on meidän leikkimme.